יום שני, 2 בספטמבר 2013

איך נבחר ברופא מנתח?

מי הוא מנתח פלסטי?

כדי להפוך למנתח פלסטי, ישנתם שלוש-עשרה שנה של לימודים (במקרה הטוב). הלימודים כוללים לימודי רפואה בסך שש שנים, לאחר מכאן התמחות - שנה אחת ולבסוף, 5.5 שנים של התמחות בכירורגיה פלסטית. במידה והרופא יעבור את בחינות ההסמכה לאחר כל זה, יקבל רישיון מומחה ממשרד הבריאות.

מה נבדוק אצל מנתח פלסטי?

הדבר הראשון שעליכם לבדוק כשאר מגיעים למשרדו (או אפילו לפני) הוא האם יש תעודת מומחה ממשרד הבריאות - ובתוקף? במידה ואין, או הרופא מתמהמה מלהציג, לא משנה מה - פשוט הולכים! רפואה פלסטית היא דבר שאין לזלזל בו, לכן עדיף למצוא רופא מנתח עם כמה שיותר ניסיון והתמחויות. רופאים מומחים (בעל שם עולמי) נוסעים מידי כמה זמן להתמחויות בחו"ל על הליכים חדישים וטכנולוגיות חדשות - אלו סוג הרופאים שאת רוצה שינתחו אותך, למרות שהמחיר עלול להיות גבוהה מהרגיל.

אין להתפתות לבחירת רופא לפי מחירים או אתר אינטרנט יפה. אפילו תמונות של 'לפי ואחרי' ניתן לזייף אז הזהרו! כאשר תבואו לבחור מנתח, אל תתביישו ותבקשו ממנו פרטי קשר של מטופלות קודמות. כך תוכלו לדבר עם מטופלות ולדעת האם הם מרוצות וממליצות על הרופא הן מבחינת התוצאה והן מבחינת הגישה והיחס של לפני ואחרי הטיפול.

בנוסף, אפילו אם מצאתם רופא שמצא חן בעיניכם ומקצועי, במידה והוא הראשון שבדקתם - עדיף תמיד ללכת לשמוע עוד דעה או שתיים מרופאים אחרים. לעולם אין לדעת אילו פיסות מידע יתגלו לנו כאשר נדבר עם רופאים אחרים וייתכן גם שבסוף תעדיפו רופא אחר על פני הבחירה ראשונה שלכם.
לסיום, ניתוח פלסטי זה הליך מאוד מאוד חשוב ועדין, יש לקחת את הזמן ולא לתת לכסף או לחיפזון להפוך את ההחלטה לשגויה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה