יום ראשון, 13 באוקטובר 2013

מתיחת בטן

מה צריך לדעת לפני ייעוץ לניתוח מתיחת בטן?

אנו שומרים על תזונה, מתאמנים 4 פעמים בשבוע ואפילו עושים דיאטות אך עדיין אנו לא מצליחים להיפטר מהצטברות העור בבטן. במקרה שכזה ניתן לעבור ניתוח מתיחת בטן, ניתוח אשר מסיר עודפי עור ובעצם גורם ליצירת בטן מתוחה וחלקה. הניתוח מבוצע בד"כ על אנשים שכבר ניסו להיפטר מהעור בדרכים שונות אך לא הצליחו. יש לזכור שניתוח מתיחת בטן הוא ניתוח ולא טיפול, כגון באדיטייט ומטבעו - ניתוח הוא תמיד דבר שאין להקל עליו ראש ולא כולם מתאימים לניתוח שכזה, הדבר נתון למצב הבריאותי שלהם ועוד נקודות חשובות.

לאנשים אשר רוב עודפי העור מרוכזים בחלק אחד (מתחת לפופיק לדוגמא) ניתן לעבור ניתוח חלקי, אשר החתך שנעשה בבטן קטן יותר וכמובן שגם הסיכונים קטנים יותר וזמן ההחלמה מתקצר. לניתוח רגיל דרוש חתך ארוך והצלקת (תלוי במיומנות המנתח) תיהיה יחסית גדולה ובולטת.
מתיחת בטן ושאיבת שומן
מתיחת בטן

כמו בכל ניתוח פלסטי, גם פה תיאום ציפיות חשוב מאוד. ללא תיאום ציפיות התוצאות עלולות להיות מאכזבות, המטופל עלול להרגיש כאילו לא חל שינוי גדול כפי שרצה, לכן חשוב מראש לתאם עם הרופא המנתח את הכל מראש. בנוסף ישם מצבים בהם הרופא ימליץ על שאיבת שומן כניתוח נוסף שיבוצע בנפרד או בו זמנית עם מתיחת הבטן. הדבר נועד בכדי להשיג תוצאות מקסימליות מהניתוח ויש לדבר על זאת עם הרופא מראש.

מתיחת בטן וזהו?

ההחלמה לאחר ניתוח מתיחת בטן לא כל כך מהירה וקלה, אנו נדרשים לא לעשן לפני הניתוח וגם לא במהלך החלמתו, אך זה לא הכל. אלו העוברים מתיחת בטן נדרשים לשמור עליה בצורה של תזונה נכונה ופעילות גופנית. עליה במשקל תביא לעודפי עור שוב ואולי לחזרה למצב ההתחלתי.