יום רביעי, 25 ביולי 2018

מתיחת צוואר – האם ישנו דבר כזה ניתוח למתיחת הצוואר בלבד?

התשובה הקצרה לשאלה שבכותרת היא כן, בהחלט - אבל כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר האפשריות ולמראה המחמיא ביותר לצוואר כדאי להתעמק מעט יותר בשאלה.

באילו מקרים מומלצת מתיחת צוואר?

ישנם שלושה תהליכים בלתי נמנעים שמתרחשים בצוואר ככל שחולפות השנים, וככל שהם באים יותר לידי ביטוי כך מומלץ יותר ניתוח המתיחה באיבר זה:
א. עודפי שומן - בעיקר באזור רצפת הפה, דבר שיוצר את מראה הסנטר הכפול.
ב. עודפי עור - בין אם כאלה שמרוכזים בעיקר באזור הלסת ובין אם בכל חלקי הצוואר. תופעה זו יוצרת מראה של מעין "שקנאי".
ג. שריר פלטיסמה רפוי - הפלטיסמה הוא השריר שמחזיק את השכבות השונות של הצוואר ומייצר את המבנה הרצוי. כשהוא נחלש, מתקבל מראה גידי רופס ולא מחמיא.
אצל חלק מהאנשים בולטת לעין אחת התופעות בלבד ואצל חלק אחר כל השלוש. בהתאם למאפיינים הספציפיים נקבע אופי הניתוח - כמה רקמות עור עודפות יוסרו, האם נדרש הידוק משמעותי של הפלטיסמה, האם החתכים דרכים יבוצע הניתוח הם מאחורי האוזניים או באזור הסנטר, האם תיכלל בו גם שאיבת שומן והחלטות נוספות שמחייבות ניסיון רב ומקצועיות גבוהה מצד המנתח הפלסטי.
המאפיינים הספציפיים של כל אדם הם גם הבסיס להחלטה האם יבוצע ניתוח מתיחת צוואר בלבד או שמא מתיחת אזור זה תהיה חלק מהליך כולל יותר של מתיחת הפנים. בהקשר זה כדאי לדעת כי הצוואר מתחיל להזדקן עוד לפני הפנים, ועל כן במקרים רבים הפנים עצמן עדיין מתוחות, חלקות יחסית ומקרינות רעננות, בעוד הצוואר יוצר חזות מבוגרת ולא מחמיאה. כשזה המצב, אין צורך במתיחת פנים וניתן "להסתפק" במתיחת הצוואר בלבד, ואכן חלק גדול מהמנותחים הם נשים וגברים צעירים יחסית (40-50) שמקדימים תרופה למכה ומחדשים את מראה הצוואר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה