יום רביעי, 25 ביולי 2018

למי לא כדאי לבצע שאיבת שומן והאם יש לטיפול זה תחליף?

שאיבת שומן היא אחד משני הניתוחים הפלסטיים הפופולריים ביותר (ביחד עם הגדלת חזה). השאיבה מובילה להצרת היקפים משמעותית באזור שבו היא מתבצעת ולגוף חטוב ומרשים - אבל ישנם גם מקרים שבהם לא כדאי לבצע ניתוח זה:

עודף משקל משמעותי

ניתוח שאיבת שומן מיועד לסילוק מצבורי שומן ממוקדים באזור מסוים בגוף, ובפרט בבטן, בירכיים, במותניים ובזרועות. ההליך מתאים רק למי שמשקלו נמצא בטווח הנורמה או מעט גבוה יותר, ולא מתאים לבעלי עודף משקל משמעותי - עבורם הפתרון יכול להיות ניתוח בריאטרי או דיאטה, ורק לאחר מכן ניתן יהיה לעבור גם את שאיבת השומן כטיפול משלים לקבלת המראה הרצוי.

עור לא גמיש

למטופלים שהעור שלהם איבד את גמישותו מומלץ שלא לבצע שאיבת שומן. הסיבה לכך היא שאמנם השומן יסולק מהגוף, אולם העור עלול להישאר רפוי, מדולדל ובעל מראה לא מחמיא. בדרך כלל ככל שאנחנו מתבגרים יותר כך פוחתת מידת הגמישות של העור, ועל כן ההמלצה היא שבמקרים שבהם שאיבת שומן יכולה לשפר את המראה החיצוני לא לדחות אותה יתר על המידה.

עישון

החלמה אופטימלית לאחר הליך כירורגי, ובכלל זה שאיבת שומן, מחייבת הימנעות מעישון במשך 3 שבועות לפחות לפני הניתוח ועוד 3 שבועות לאחריו. למי שלא מסוגל לוותר על הרגל זה לפרק זמן של חודש וחצי מומלץ לא לבצע את הניתוח לשאיבת השומן.

מחלות רקע חמורות

ניתוחים פלסטיים מתאימים מטבעם לאנשים בריאים, ובפרט כאלה שאין להם מחלות רקע חמורות שבשילוב ההליך הכירורגי עלולות לגרום לסיכון ניכר. מטופלים שנוטלים תרופות לדילול הדם (קומדין, אספירין וכו') נדרשים להפסיק לעשות זאת החל משבועיים לפני המועד שנקבע לניתוח, וחובה כמובן לוודא עם הרופא המטפל שצעד זה אינו מסוכן.

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה